Lyxeftermiddag


Idag har jag haft en sån där eftermiddag som jag trodde att varje dag skulle vara innan jag flyttade till, vad jag trodde var, storstadsmetropolen Göteborg. Don't get me wrong, jag älskar Göteborg, men så mycket annorlunda var ju livet faktiskt inte här... Det är samma vardagsrutiner här: stiga upp, åka till skolan, äta lunchlåda, åka hem från skolan, laga middag, titta tv, sova.

Men idag.

Idag.

Jag har mött upp min snyggaste på Avenyn. Hand-i-hand har vi strosat till skoaffären. På Kungsportsplatsen köpte vi lyxté (dvs allt annat än påsté) med julig Röda Mulen-smak. Vi har gått armkrok till franska caféet, ätit baguette med brie och pain au chocolate, druckit Orangina och äkta varm choklad med klumpar av mörk choklad i. Vi har strosat runt i stan under både tacky och fina juldekorationer medan mörkret och kylan börjat göra sig påmind. Vi har gått i de finaste affärerna, de som är mycket dyrare än vi har råd med. Och hela tiden har vi sett så himla fina och chica ut.

Jag är nöjd.

Kommentarer
Postat av: Nettan

mysigt... man kunde riktigt se det framför sig och drömma sig bort... bra beskrivet :)

2008-01-02 @ 20:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0