Strumpfrustration


Det står skrivet i tidningarna idag om skottlossning här i vårt kära Brunnsbo natten som var. Men jag och Tommy, vi har värre problem än så.

För seriöst.

Vem är den här samvetslöse enbente gubben som lurkar omkring i vår källare och roffar åt sig några strumpor varje gång vi tvättar? Och hur lyckades han förfölja oss hela vägen från Pite?

Ikväll var det jag som hängde upp tvätten i torkrummet. Jag lade särskilt märke till ett par av Tommys strumpor, som jag tycker är hans finaste (det vill säga ungefär de enda som inte är helsvarta och en mardröm att para ihop) och var så nöjd över att se att de fortfarande hängde ihop som ett par.

Så här vid läggdags ser jag att Tommy, som fick äran att hämta upp och vika in kläderna, har lagt ett antal ojämna strumpor på sängen och däribland ligger en enstaka favorit-strumpa! Hur ska man möjligen kunna förklara att den andra strumpan har försvunnit mellan torkrummet och vår lägenhet om inte det är en liten hustomte som spökar med oss?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0