Winnerbäck

Efter många års motsträvan, som frenetiskt har arbetats bort av Lina och Christin, måste jag nu medge att även jag är såld på Lasse. Och fascinerad. Hur mycket har karln varit med om så kan skriva så många bra texter? Och avundsjuk. Tänk om man kunde skriva som Lasse.


Jag skulle andas i det tomrum som blev över om du lämnade mig nu


Just nu går Om du lämnade mig nu på multirepeat här på Memoargatan och tårarna strilar nedför flickans kinder. Så magiskt det är att han kan skriva sig rakt in i min, och många andras har jag förstått, själar. Hur han med enkla ord kan få mig att gråta så fort jag hör denna sången. Och inte bara här hemma i hemmets trygga vrå, utan även ute bland folk på hans konsert och senast idag i en affär. Magiskt.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Var också och såg hans konsert här i Luleå förra veckan... magiskt är verkligen rätt ord!
Trots att Winnerbäck har varit min musikaliska kärlek i snart 10 år!! (hjälp nu låter jag asgammal) så var det här nog den bästa konserten jag har sett med honom! Och när han körde Elden bland sina extranummer med fimduken full med flammor bakom... wow... då var det som om allt runtomkring försvann, mäktigt! (och då är den ändå inte ens an av mina topp 10 med honom)
=)

2007-11-21 @ 19:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0