Svenska soldatfabriken

Jag blir sjukt provocerad av de svenska yrkessoldaterna som med en kamera i nyllet uttrycker saker som

...klart att man inte vill döda nån, men det är väl bara att skjuta när det väl gäller...
...man åker väl inte på mission för att hjälpa någon, då hade man väl åkt med röda korset. man åker ju för kriget, för äventyret...
...folk säger att de har hoppat fallskärm, det är väl inget adrenalin. att stängas in i en bur och slå varandra medvetslösa, att kämpa för sitt liv, det är adrenalin...

Jag blir så provocerade av deras macho-attityd, att de inte tycks ha tänkt igenom vad de kommer att uppleva och förväntas göra, att jag knappt kan sitta still. Jag blir galen på att det är dessa småpojkar som vill leka med pickadoller som vi skickar ut i världen.

Men det är klart. Det är väl såna de måste vara. Skjuta utan att tänka. Inte går det att skicka ut nån djuptänkare som en annan i kriget.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0