Pensionärsvarning

Pensionärsvarning #1: Jag såg reprisen av På Spåret idag, eftersom vi igår kväll var och såg Ronny Erikssons show Livsfarlig Ledning (vilket med tanke på medelåldern i publiken visade sig vara en pensionärsvarning i sig).

Pensionärsvarning #2: I På Spåret åkte de förbi Pite och Kvarnvallen på sin resa mellan Luleå och Skellefteå. Det slog mig att fastän Kvarnvallen numera heter LF Arena eller nåt liknande dumt påhitt så kommer den alltid att heta Kvarnvallen i mitt huvud. Vilket i sin tur fick mig att inse att jag blivit en sån där gamling som man tyckte var pinsam när man var liten; en sån där som kallade Åhléns för Tempo och Prix för Domus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0