Projekt: läshörna

Obs! Känsliga läsare varnas för osmickrande bilder av mig och min baby



Saker att älska med dessa bilder:
-hur otroligt tantig jag ser ut med glasögonen på näsan och nålen i högsta hugg
-hur härligt kladdigt allt blir av oljefärg, och hur svårt det är att få bort det
-hur fin vår läshörna blev till slut

Och innan någon ens vågar yppa något om att tygen eventuellt hänger något snett; förstå vilket arbete det var med att få de där nedrans tygstyckena att hänga rakt!
Först ska man sy tyget, som var ungefär 1,5x2,4 m stort, rakt. Sedan ska listen som tyget är fäst i sättas upp rakt. För detta gäller det att hålen blir iborrade raka, vilket var lättare sagt än gjort då halva laget är pygmé och inte når att hålla vattenpasset nog högt upp. Att lita på att taket ska vara rakt är inte att rekommendera! Till sist ska då tyget fästas rakt på listen. Så kom nu inte och säg...

Kommentarer
Postat av: Krajks

Jääävlar vad duktiga ni är! Nästa helg ska jag måla skåpluckor och annat pyssel. Få se om jag kan matcha er "Äntligen Hemma"-halt!

2008-02-01 @ 20:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0