A-termer att blanda ihop:

anomi, anemi, amnesi, anestesi, amnesti, amenti

Kommentarer
Postat av: Krajks

Jag kunde fem av sex termer! Jag hoppas, för mitt egos skull, att det inte är ord som ingår i allmänbildningen. :-)

2008-03-18 @ 21:42:55
Postat av: Malla

Nej vesst vettu! Horace har ju börjat sitt "Allmänbildningslexikon - orden alla svenskar ska känna till" bakifrån, ja han är ju lite bakvänd i sig själv den där mannen, så att han har inte hunnit till A än! Så än kan du sola dig i stjärnglansen!

2008-03-19 @ 19:31:38
URL: http://diarrheas.blogg.se
Postat av: Peter S

Hjälp jag kunde bara två (tror jag) här kommer en chansning.
anomi-Nånting som är där det inte borde vara, lite fel
anemi-Nånting man inte bryr sig om
amnesi-När man inte kommer ihåg nått
anestesi- Nånting man har svårt att känna
amnesti- När man får stanna nånstans(uppehåll)
amenti-Nånting som smakar konstigt.

2008-03-20 @ 15:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0