Man vill ju inte spola bihålorna, tydligen

Dagens funderingar kretsar kring hur mycket snor en näsa kan producera egentligen. Jag har då snytit mig konstant i två veckor nu och ser ingen hejd på eländet. Till en början var det åtminstone rätt lättflytande och genomskinligt, seröst på sjuksköterskespråk, snor som snöts ut i kopiösa mängder. Nu har det övergått i ett segt gult, muköst, snor som kloggar igen min ena näsborre och ger mig en känsla av överfull hjärnhalva och ständig huvudvärk.

Jag snyter och snyter mig, men hör samtidigt pappas förmanande stämma i bakhuvudet; ta inte i så mycket när du snyter dig Malin, du kan få bihåleinflammation. Och just bihåleinflammation är en av mina största fobier sedan jag hört skräckhistorier från männen i min familj som fått spola igenom bihålorna, något som tycks göra djävulusiskt ont.

Men vad ska man göra?

Kommentarer
Postat av: Martin

Morbror min har faktiskt snytt sig så hårt i sitt liv så att han numera har konstant huvudvärk. Förstår inte riktigt hur det går ihop! Men iallafall, är man igengeggad vill man ju att det ska ut! Och är att snyta sig samma sak som ett sånt där "blow-job"?

2008-03-17 @ 11:57:04
Postat av: Malla

Ja men se där bara! Ännu en skräckhistoria att lägga på högen! Är det konstigt att man blir lite skraj? Jag tror att jag skulle bli en utmärkt vanlig-snuva-kan-ge-men-för-livet-journalist på Aftonbladet!

2008-03-18 @ 19:54:11
URL: http://diarrheas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0