Förbannad!

Skulle skriva en blogg om mitt miserabla liv och leverne, men det får vänta för nu blev jag riktigt arg!

Detta läste jag i en artikel på Piteå-Tidningens hemsida:

Klassens timme, fredagsmys, lördagsgodis, kalas och fika efter fotbollsmatcher. -Det finns alltid en anledning att fira - sju dagar i veckan, menar Inger, mamma till Klara som går i barn- och ungdomsenhetens viktgrupp. Målet är att hon ska se ut mer som sina jämnåriga.

Det är ju ett så sjukt dåligt mål att ha för en ung flicka, och förmodligen även unga pojkar i den där gruppen, att det inte finns! Varför ska alla se likadana ut? Skulle inte ett mycket bättre mål vara att Klara lever ett hälsosamt liv och att hon trivs med sin kropp? Utan att veta något om Klara, men en del om människokroppens anatomi och fysiologi, kan jag mycket väl tänka mig att Klara kan både träna stenhårt och äta supernyttigt utan att hon någonsin kommer att känna att hon ser ut som alla andra, som hon nästan garanterat kommer att jämföra sig med (för det gör alla unga tjejer jag någonsin har träffat på och säkert många killar också). Våra kroppar är inte stöpta i en form och kommer aldrig att se likadana ut - så varför sträva mot det?

Det är så himlarns synd att, vad som verkar vara, ett så bra program sätter upp ett så kasst mål!

Kommentarer
Postat av: Krajks

Word!

2008-05-05 @ 23:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0