Gräsänka


Tommy besöker Lund över helgen
Jag är ensam
Jag såg fram emot att få vara ensam

Men det är läskigt att vara ensam
Mörkret brukar skrämma mig
Men ikväll är det inte mörkret som är läskigt

Plötsligt är jag inte säker på någonting
Jag kommer inte att kunna sjuksköterskerera om några månader
Jag fixar inte det här
Jag kan inte allt jag ska kunna

Borde jag verkligen vara med Tommy?
Vad är det jag missar?
Kanske behöver jag singelliv?
Ska man vara 25 och ha resten av livet utstakat

Skaffa jobb
Gifta sig
Skaffa barn

När börjar livet egentligen?
När börjar livet egentligen?

Kan jag inte stå på mina egna ben?
Vacklar jag så fort Tommy inte är här och stöttar upp mig?
Kan jag inte stå på mina egna ben?

Jag vill inte lämna skolans trygga sfär
I skolan är jag duktig
I skolan vet jag vad jag gör

Jag kommer inte att ha koll på allt
Som sjuksköterska
Jag kommer att misslyckas

Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0