Vietnam är nära!

Idag har jag och reskamrat Madde inte bara kunnat bocka av ännu ett seminarium i vårt dubbelkursläsande, utan även handlat malaria-myggnät, handlat leksaker till barnen på Vietnams nationella barnsjukhus och varit på föreläsning om rundresor i Vietnam och Kambodja.

Plötsligt känns Vietnam så nära! Och det är det ju. Två veckor. Men att köpa leksaks-sjukhusutrustning, studsbollar, jojos, såpbubblor m.m. och att se bildspel över Hanois gator fick mig verkligen att inse att shit! vi åker ju faktiskt! Hittills har Vietnamresan mycket handlat om att vi har haft sjukt mycket att göra i skolan i och med dubbelkursläsandet. Men ikväll vände det: två veckor av skitväder och separationsångest med Tommy och sen är vi i 'Nam!

Jag lever min dröm. Det här är delvis varför jag för 2,5 år sedan sökte sjuksköterskeprogrammet. För att kunna jobba/praktisera utomlands. Och nu gör jag det!

Jag är sjukt stolt över mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0