ARN-KUL-HAN t.o.r.

Så jag vaknade med ångest även denna morgon efter drömmar om barn på ett sjukhus i Hanoi. Jag gick ut på en kylig morgonpromenad i Slottskogen och sälarna låg, antingen döda eller sovande, på botten av bassängen. Jag njöt av den friska luften och stillheten, tystanden som jag vet att jag aldrig upplevde i Hanoi och aldrig kommer att uppleva i Hanoi. Sedan duschade jag och där kom insikten.

Jag skulle aldrig ångra att jag åkte lika mycket som jag skulle kunna ångra att jag inte åkte.

Nu packar jag för en härlig påsk i Värmland.

Den 2 maj packar jag väskorna för en något längre resa än så.

Kommentarer
Postat av: Fia

Det låter som ett bra beslut.

2009-04-12 @ 09:18:40
Postat av: Vickan

Tack för kommentaren i min blogg.

Bloggen är inte avsedd att läsas bokstavligt och nej, jag skulle självfallet inte sätta mig i finkan för att slippa studielån. Dock tycker jag att det inte ska löna sig jämte oss ostraffade att sitta inne. Det ska inte premieras. Att kosta staten en massa pengar i och med det brott man begått, därefter kosta pengar i fångvården OCH som att det inte räckte; få en dagpenning som kan täcka upp för studiekostnaderna, medan vi som skött oss, vackert får slanta upp själv... nog kan väl internerna låna av CSN likväl som vi andra?

2009-04-13 @ 22:00:53
URL: http://vickanonline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0