Vemod

Sedan det blev klart att jag ska flytta, det vill säga sedan i tisdags ungefär, har mitt agg mot dessa arma studenter som bebor samma byggnad som mig kulminerat. Det är skitigt på golven i trapphus och entré, det står cyklar all möjlig stans förutom på cykelparkeringen, det ligger sopor i korridorerna, det luktar rök, det sitter uppe arga lappar om folk som snott saker av andra folk, tvättstugorna är så äckliga att jag funderar på att aldrig mer tvätta i dem, min lägenhet förfaller eftersom "jag ändå ska flytta snart" och det gyllene läget lockar mindre och mindre.

Ändock.

När jag går in på SGS Studentbostäder och ser att MIN lägenhet ligger ute för uthyrning hugger det till i hjärtat. Min lägenhet. Min lilla lägenhet. Min lilla Risåsgatan 4 lgh 211. Mitt första alldeles egna hem. Nu slåss de som gamar om den. Om mitt lilla hem. Snart ska jag visa upp den för förväntansfulla studenter, snart ska jag lämna vad som var min trygga vrå under ett stormigt halvår.

Kommentarer
Postat av: Tommy Tomte

Nu kanske du förstår Durrnäsvägen 12b bättre! =)

2009-08-28 @ 11:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0