I'm so lucky lucky

Jag sitter bland slipdamm i ett målarfärgsdoftande rum på Risåsgatan.
Framför min första egna dator, som jag egenhändigt installerat och fixat Internet till.
Jag fixar mycket på egen hand.
Jag klarar mer än jag trodde.
Sitter på min egna säng, med två kuddar men bara ett täcke.
Och jag vet inte riktigt hur det känns. Det känns bra, det känns okej, det är tråkigt.
Det är allt på en gång.

Det är tyst i mitt rum. Det är jag och mina andetag.
Jag googlar "i'm so lucky lucky". Sedan är det inte tyst längre.
Och jag är inte på Risåsgatan längre.
Jag åker moppe i ett varmt Hanoi.
Jag dansar, sjunger och flamsar med systrarna. De tycker att jag är "so beautiful" varje dag.
Jag äter de godaste passionsfrukterna och ananaserna.
Jag får uppmärksamhet och bekräftelse vartän jag går. Jag står ut från mängden och får nyfikna ögonkast.
Jag blåser såpbubblor med barnen på sjukhuset.
Jag försöker äta groda, hund och diverse fåglar.
Jag är aldrig ensam. Det är aldrig tyst.
Jag är så lycklig, lycklig.

Kommentarer
Postat av: Madde

du, jag blev något så vansinnigt sugen på sweet lemonjuice i affären i dag, alla miljarders juicer i hyllan kunde inte mäta sig..

2009-02-25 @ 16:18:29
Postat av: Malla

Ååh lemonjuice! Ngas lemonjuice! Det bästa!

2009-02-25 @ 22:08:01
URL: http://diarrheas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Awwwwww! Ska du inte sticka dit under uppsatsen? Ta dig råd vettja, du börjar snart jobba och blir rik på riktigt. Du minns säkert allt mitt tjat om hur rik jag var innan vi blev ihop! Mer utgifter men mer inkomster kommer du ha = råd. Låna en slant och stick iväg i två-tre veckor.

2009-03-02 @ 17:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0