Att släppa taget

SMS från Tommy:
"Du borde fixa ditt mobilsvar, du är inte i hanoi längre!"

Word.

Det är mycket jag borde fixa.
För jag är inte i Hà Nôi längre.

Men det känns som ett sådant svek.
Att gå vidare känns som ett svek mot dem.
Som betydde de aldrig något för mig.

Men livet gick, helt onekligen, vidare.
Hur mycket jag än kämpade emot.

Jag kan njuta av den friska svenska, till och med den göteborgska, luften igen.
Jag kan uppskatta Det Vackra Sverige igen.
Och numera går det ibland timmar utan att jag tänker på dem.

Snart är jag en av dem som såg misären i ögonen, lovade dyrt och heligt att bekämpa den, vände den ryggen, åkte hem till tryggheten, tog på sig skygglapparna igen.


Kommentarer
Postat av: Arre

Ha ha, det var du som skrev. Har aldrig märkt att det står Malla någonstans innan så jag fick fundera lite innan jag kom på att det var du. Tck för kritiken, den blev lite plottrig men det ska nog gå att ordna! Längtar efter nya inlägg här Malin! Vi ses på torsdag ju!

2009-02-02 @ 21:58:11
URL: http://arvidsara.montanita.be
Postat av: Arre

Ha ha, det var du som skrev. Har aldrig märkt att det står Malla någonstans innan så jag fick fundera lite innan jag kom på att det var du. Tck för kritiken, den blev lite plottrig men det ska nog gå att ordna! Längtar efter nya inlägg här Malin! Vi ses på torsdag ju!

2009-02-02 @ 22:00:12
URL: http://arvidsara.montanita.be

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0