Det är ljudet av en fasters hjärta som smälter

I söndags kväll läste jag de utlovade två böckerna för Abbe, sedan lurade han i mig att jag skulle berätta historier också. "Malin, berätta historien om när vi åker till Göteborg imorgon"

Och vi berättade, tillsammans, om hur vi skulle stiga upp jättetidigt, innan fåglarna ens hade vaknat. Vad vi skulle ha med i vår matsäck och hur högt uppe perrongen i Södertälje Syd är. Vilken spårvagn vi skulle åka med i Göteborg för att ta oss till flodhästarna i Slottskogen.

På morgonen var det förstås bara jag som satte mig på tåget mot västkusten.

Ikväll, när jag var på väg till Ikea för andra gången idag, ringde Abbe: "Malin, varför fick jag inte följa med dig till Göteborg, Malin? Jag ska bara se klart på katten Gustav, sen kommer jag till Göteborg med tåååget. Hej då. Puss hej."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0