Havet

Jag skulle tro att det var på den tiden som Christin hade lämnat staden med stort P och inget å medan jag och Lina inte ännu hade gjort något med våra liv (översatt till svenska från Pitemål: vi hade inte flyttat från stan ännu). Christin bodde i den stora stora staden på västkusten och trodde därmed förstås att hon var lite förmer än oss andra (för sådant gör exilpitebor som inte i varannan mening prisar den gamla hemstaden). Någon av bonnisarna som ännu inte sett världen gjorde misstaget att haspla ur sig något om havet som finns där utanför Pite HAVSbad. Oh inte, säger Chrullan - som dessutom kunde titulera sig åtminstone halv-universitetsbiolog - till skillnad från oss andra drönare som knappt avslutat gymnasiet, det där är inget hav. Nehej, säger vi, vad är det då? På sin höjd en insjö, svarar hon snorkigt. Ett uttalande som etsat sig fast hos oss mindre bildade och som Christin än i denna dag får äta upp gång på gång.

Därför blir mitt hjärta extra varmt när jag ser att Arvid skrivit att Pite(å) ligger vid havet.

Arre - Chrullan: 1-0

Kommentarer
Postat av: Arre

Yes!

2009-03-18 @ 07:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0