Joakim och jag.

Min handledande sjuksköterska är superduktig. Han har verkligen fått mig att växa flera storlekar i sjuksköterskekostymen.

En av de saker jag uppskattar mest med Joakim är att han alltid, varendaste dag, skriver upp mig på tavlan mitt på avdelningen som visar vem som har hand om varje rum. Sedan dag ett har mitt namn alltid stått där tillsammans med hans. Har undersköterskorna redan skrivit dit hans namn på morgonen men utelämnat mitt så lyckas han alltid trixa dit mina fem bokstäver när jag inte ser. En sådan liten grej, men för mig betyder det mycket. Att få bli sedd, att få ha en funktion, att få ta plats.

Sedan jag blivit alltmer självständig och numera ansvarar för en lika stor grupp som de andra sjuksköterskorna är det nu Joakim som går brevid medan jag leder arbetet. Därmed har han nu börjat skriva mitt namn först och sedan sitt eget.

Åh, vad jag tycker om Joakim.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0