Pite

Jag cyklar hem under stjärnorna
Och jag behöver inte bry mig om att cykeln vinglar betydligt
Kylan känns mindre än när jag cyklade från hemmet, några promille fattigare

Det är en helt ordinär torsdagkväll i Pite
Och jag behöver inte bry mig om att cykeln vinglar
När jag tittar upp mot stjärnorna
Eller att jag inte känner kylan jag kände när jag cyklade från hemmet

Men promillena är inte det väsentliga
Det är vännerna och friheten

Vännerna som känt mig sedan jag var ung och dum
Och som fortfarande pratar med mig fastän jag är "äldre" och fortfarande dum

Friheten att framföra en vinglande cykel
Utan att behöva oroa sig för en våldtäktsman i närmaste buske

Pite är också lugn
Lugn att hinna hämta andan och bara vara
Bara vara

In Pite we call this a fylleblogg
But thats alright
Thats alright
Alright


Kommentarer
Postat av: Johan Thyni

Så ska det vara, när det är som fint!

2009-10-09 @ 08:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0