The loneliest loneliness of all lonelinesses

Jag upptäcker att jag får utveckla min kreativitet som arbetslös. Det gäller att fylla dagarna med saker att göra. Jag vaknar ofta ganska tidigt av mig själv, det vill säga runt åtta. Inte sällan med ångest över att jag inte har något jobb och därmed ingen anledning till att stiga upp, egentligen. Så då ligger jag där och tycker synd om mig själv ett tag och känner ångesten växa. När den håller på att rinna över stiger jag upp och hämtar in GP och läser om människor det är synd om på riktigt istället. Det ger perspektiv och jag blir redo att lägga upp en plan för dagen.

Oftast innefattar planen att göra lite datorjobb såsom att maila människor eller skriva projektplan eller leta efter jobb. Att ta sig ut i det fina vädret. Att laga mat och diska. Att involvera mig i någon slags social aktivitet.

Idag är det lördag, och inte ens vi arbetslösingar behöver arbeta (dvs söka jobb, maila folk etc.) på lördagar. Så planen för idag är att upptäcka det där minislottet uppe på berget bortanför Hemköp, titta till loppisen ovanpå Hemköp, strosa lite i Botaniska, sy på lapptäcket, äta lördagsgodis och titta på min all-time favourite Ingvar Oldsberg klockan åtta.

Jag klarar att vara arbetslös också. Och jag tänker att klarar jag detta; att vara både singel och arbetslös samtidigt, då klarar jag allt.


Kommentarer
Postat av: Madde

oh yes you do!! Jag ar imponerad. pa riktigt.

2009-09-12 @ 14:42:34
Postat av: Arvid

Vilken härlig lördag! Tack för senast du, både mat, sällskap och Sagåsen. Det var riktigt kul. Jag är med Madde, jag är imponerad. Du verkar klara allt Malin.

2009-09-15 @ 14:13:24
URL: http://arvidsara.montanita.be

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0