Om Ansiktsbok


Jag är så fascinerad av fenomenet Facebook. Att människor i min omgivning - som alltså är i min ålder och därikring - har fastnat i Lunarstorm-träsket återigen. Man letar upp ytliga bekanta för att fylla på Friends-fliken, kramar varandra genom cyberspace och försöker hitta den minst mainstreamiga musiken att lägga till som sina favoriter. Man bildar klubbar - vissa som vem-som-helst får vara med i - och andra som man måste godkännas för att få vara med i. Man laddar upp den läckraste bilden man kan hitta av sig själv - som döljer dubbelhakor och sneda tänder men framhäver fina ögon och plutiga läppar.

Själv har jag då bara anslutit mig till Facebook för att kunna hålla kontakten med Giulia på ett enkelt sätt och är inte alls oroad över att min kompis Hanna har nästan sju gånger så många Friends på Facebook än mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0