Första

Jag har fått ut ett passerkort med titeln "sjuksköterska". Jag har svarat "Avdelning 32, Malin, sjuksköterska" för första gången. Jag har signerat mediciner med mitt egna login för första gången. Allt detta ivrigt påhejad av mina fina kollegor som får mig att skratta dagarna igenom.



Jag verkar onekligen vara sjuksköterska. Även om jag fortfarande känner mig mer som en student och har lite svårt att få grepp om vad det egentligen är jag ska kunna och klara av som alldeles nybakt sjuksköterska. Men jag går uppför backen med ett leende på läpparna och jag susar nedför backen med en känsla av att jag har hamnat precis rätt. I rätt yrke och på rätt avdelning. Det är gött.

Kommentarer
Postat av: Lina

Skönt å höra (läsa) att du har det bra. Kör hårt!

2009-06-03 @ 12:03:40
Postat av: Arvid

Gött Malin! Kör hårt säger jag med. Visst är det overkligt? Skönt att kollegorna stöttar. kram!

2009-06-03 @ 20:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0