Vietnam 70: Det här med att sova

De är onekligen rigida med sin eftermiddaglur, vietnameserna. Jag tog en stros på marknaden runt knuten efter lunch idag, för att jag tycker att det är så kul att se tanterna sova över sina fruktstånd, för att jag letade efter en liten handduk att skura badrumsgolvet med och för att jag ville köpa energidryck till han som tycker så mycket om att dricka dem.

Så stötte jag på min student/lärarkollega Son. Följande utspelar sig:
-Hey Malin, where are you going?
-Just walking around.
-Oh I think you should go back home.

Jag förstår ingenting, har inte känt av något begynnande väderomslag till regn och tittar frågande upp mot himmelen.
-I think at this time you should go to bed and have a rest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0