Jag köper en enkelbiljett

Den åttonde september lämnar jag Sverige för Hanoi för fjärde gången. Må det bära eller brista.

Jag har aldrig köpt en enkelbiljett förut. Aldrig åkt iväg på obestämd tid. Jag har åkt iväg på långa, geografiskt och tidsmässigt, resor flera gånger. Men de har alltid haft en tidsbegränsning, ett slutdatum. Utstakade mål och planer.

Så icke nu. Jag vet inte hur länge jag ska stanna. Det kan bli några månader, det kan bli några år. Jag vet inte var jag ska bo, jag vet inte var jag ska jobba. Men jag vet att jag kommer att få vara med honom. Och det är värt allt.

Kommentarer
Postat av: Kusin Jocke

Klart du ska våga satsa på kärleken - det största och viktigaste vi har. Finns säkert lämpliga kneg i Thailand om du vill ha det. Kom ihåg att alltid Göteborg/Pite finns kvar när/om du kommer tillbaka. Mitt råd : åk!



Kramar Jocke / En relativt ny men trogen läsare av din blogg :)

2010-08-24 @ 16:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0