Status

Jag saknar Vietnam så det gör ont i hela min kropp. Jag saknar Vietnam i hjärtat, magen, benen och ögonen. Jag läser andras resdagböcker och bloggar, är avundsjuk på de som "får" vara i det förlovade landet, blir förbannad på de som inte har vett att uppskatta det. Jag saknar att omslutas av brus från motorcyklar och finna lyckan i att sitta med ett glas grönt te på ett gatuhörn och bara ta in allt som serveras framför mina ögon. Jag saknar att vara nära den jag älskar. Jag saknar att bli lagom mätt på ris och grönsaker utan gräddiga såser eller övermättande mjölkprodukter. Jag saknar att titta ut över ett risfält i solnedgång och bli hänförd av hur vackert det är. Jag saknar att ha barn som springer efter mig och skriker Thay! Thay! [:utlänning]. Jag saknar att stå ut från mängden och bli studerad av nyfikna mörka ögon som försöker förstå sig på mig. Jag saknar att köra min moppe genom proppfulla gator och försöka stå ut från mängden så lite som möjligt.

Jag har varit hemma i en månad och Sverige känns så platt och tråkigt, så gjort. Ge mig spänning, äventyr och nya upplevelser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0