Om att längta hem

Jag är så fascinerad av företeelsen att ha två hem att jag aldrig blir less på att skriva om det...

De senaste dagarna har jag känt en smygande känsla av hemlängtan. Man har räknat ner antal pass man har kvar att jobba (sista jobbas just nu!) och börjat planera vad man ska packa ner, och med det följde en stark längtan efter att få komma hem. Inte så mycket hem till Göteborg - för än så länge slår Pite Götet med hästlängder på den fronten - utan hem till läggan. Hem till vår soffa, vår säng, vårt kylskåp, vår mat, vårt planerade lugna liv...

Och det är för mig en väldigt konstig känsla att - för första gången i mitt liv - ha hemlängtan från det ställe som i 15 år varit mitt hem. Det ställe jag trodde alltid skulle vara min tryggaste och fastaste punkt i livet. Märkligt indeed.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0