The gazaremsa

Jo, jag har tenta imorgon och ja. Jag borde sitta i kontoret och plugga, för det var ju därför jag steg upp åtta imorse. Men ska bara. Ska bara äta frukost först. Måste få. Måste få läsa GP till filtallriken. Nu så. Nu är jag mätt i magen, går ut ur köket men tar en dumdristig högersväng istället för vänstersväng. Hamnar vid datorn och tänker att jag ska bara. Ska bara läsa igenom min bokmärkelista på de 20-25-talet bloggar jag läser dagligen. Ofta kollas de till och med in flera gånger dagligen. Nåväl. Läser bloggarna och drabbas av en oförklarlig och ödesdiger lust att gå in på aftonbladet.se i tron att jag kanske. Kanske idag få läsa om nåt annat än Paris trosor. Får jag också! Högst upp står det "Död man hittad i Göteborg - polisen misstänker mord" och redan innan jag öppnar länken har Saidan i mig talat om för mig var han har hittats. Jag vet redan att mitt bästa 2nd hand shoppingdistrikt kommer vara nedsudlat med blod, blåvit avspärrningstejp och didu-bilar. Så är det ju inte för inte området kallas Gazaremsan - folk dör i parti och minut kring de där svartklubbarna. Samtidigt är det ju lite coolt att jag shoppar i ett av Göteborgs ruffigaste områden, känns lite ghetto-New Yorkish sådär. Så det måste jag ju bara. Måste blogga om. En snabbis bara. Nu är snabbisen överstökad, kan inte komma på något mer jag bara måste göra, så... Dags att sätta sig och plugga då. Ska bara väcka Tommy först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0