Men, men... Mitt kök?!?!

Kommer hem efter min sköna höstsemester och möts av denna syn:

Jag som trodde att jag hade förberett mig på ett katastrofområde blev ändå chockad. Hur hanterar man detta? Hur ska vi kunna leva såhär i en månad? Diska i handfatet på toa? I duschen?

Jag vill bara sjunka ner under jorden och komma upp när allt är bra igen. Jag vill vara arg och tjurig och undra varför detta händer just oss, just nu. Varför blev just vår lägenhet drabbad av ett avbrutet rör några våningar upp?

Men det tänket tjänar ju liksom ingenting till. Man blir bara ännu surare och ännu bittrare.

Så jag försöker se det positiva istället. De har ju äntligen kommit igång med reparationerna i alla fall. Detta har vi ju väntat på i två månader. Idag har de dessutom gjort ett hål i golvet, så att vi kommer få ny matta i köket måste ju bara vara givet. Dessutom kommer vi att få reducerad hyra. Just den lägre hyran vet jag inte om den kommer göra så mycket från eller till, vi lär väl äta ganska mycket ute under denna månad. Får vi upptäcka Göteborgs kulinariska sidor också! Mindre sånt här i framtiden alltså:

Och mer sånt här:

Det ska väl gå det också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0