Frustration

Såg just ett inslag på TV4 Nyheterna om att Vårdförbundet varslar om strejk från och med 21 april. So far so good, om än jag är lite orolig för hur det kommer att gå med min praktik som börjar där i krokarna.

Men.

Jag blev mest förbannad av inslaget. Förbannad över de få, men dåliga, bilderna som visades för att illustrera oss sjuksköterskor. Det var nån syrra som lullade runt lite och pulade på med ett dropp. Är det vad vi gör, vi sjuksköterskor? Ja, då kan jag förstå att vi inte är värda mer än 19 000 i ingångslön! För, att koppla ett dropp - det lärde jag mig på en eftermiddag. Krävs inga 180 högskolepoäng för det inte.

När folk, arbetsgivare, politiker förstår att sjusköterskeriet är så mycket mer än att vara läkarens hjälpreda och att sätta nålar - då kan vi börja vänta oss högre löner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0