En asiat i spa't

Jag stod och fönade mitt hår i omklädningsrummet på Valhallabadet imorse. Bakom mig stod en liten asiatkvinna och stirrade på mig. Inga konstigheter med det tänkte jag, då mina fördomar om asiater i allmänhet är att de är stirriga. Fick till frissan ganska bra om jag får säga det själv och vände om för att gå tillbaka till mitt skåp när asiatkvinnan tar några steg mot mig

-Excuse me
-Yes, säger jag och försöker avgöra om det är duschrummet eller poolen hon inte hittar till
-Where do you klippa your hair?
-Oh! It's not here in Göteborg, it's in the north of Sweden, in Piteå.
-Oh... It's so nice!

Säger den lilla kvinnan och tvinnar en av mina hårlockar runt hennes ena finger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0