Action i Lövtorp

Jo det ska jag allt tala om för er, att igår kväll när vi kom körandes hem från Skansen var det dramatik här i Lövtorp!

Först hade en kossa rymt från hagen och stod och betade någon meter utanför stängslet. Som den goda granne Ulle är körde vi raka vägen till bonden på Pipartorp och rapporterade vad vi hade sett. När vi sedan fortsatte hem efter Rensättravägen hoppade inte bara grannens katt ut framför bilen, utan även ett rådjur! Så mycket har nog inte hänt i Lövtorp på en och samma gång på en herrans massa år!

Ju mer tid jag tillbringar här ute desto mer inser jag att det är på detta viset man ska bo. I ett hus, ute på landet, där man kan släppa ut ungarna vind för våg, där man inte behöver krångla sig iväg på bussar för att hitta en gräsplätt att ligga och sola på.

Jag älskar Göteborg, och jag älskar att vara i staden. Men allra innerst inne så är jag ändå en lantis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0