Min kärleksaffär

En av de grejer jag gillar mest med att jobba på Pite Taxi eller för någon av deras åkerier är att det är så härligt informellt. Man smsar chefen ena dan om hur jävla mycket pengar man körde in och andra dan får han skjutsa hem en när man blivit för drängfull hos Petter Mildh.

Tidigare idag fick jag, via sms såklart, erbjudande om sommarjobb i växeln som jag vänligt med bestämt avböjde. Tillbaka fick jag ett sms-svar som bland annat innehöll fraserna "hälsa Tommy" "ha det bäst" "kramizar". Ändå skönt.

Trevligt var det också när man kom hem efter 50-års festen i lördags och hang arounds på taxi som förmodligen inte hade haft alltför mycket att göra sådär vid halv tio-tiden på lördagkvällen hade sjungit in "ja må hon leva" på mitt mobilsvar. Jag blev glad ända in i hjärtat.

Så visst, nog är det som kramiz-Ullis skriver: "jag tror och hoppas att vi inte har sett dig här på taxi för sista gången".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0