Tänkt i Brunnsparken 20080509 22:04

Det här med perspektiv alltså. Tänk att det är så svårt att lära sig. Tidigare idag satt jag i möte med "den där kvinnan" och hörde henne berätta om hur hennes liv vändes upp och ner på några timmar och hur hon nu istället för att fundera över vardagliga ting som vad hon ska laga till middag brottas med stora funderingar såsom om hon kommer att kunna gå obehindrat igen och om livet är värt att leva. Jag lyssnade till det hon berättade och kände mig så tacksam över att jag själv har full förmåga i mina ben och att alla mina nära är friska och krya. Ändå sitter jag här och förbannar världen för att jag just missade bussen och måste vänta 18 minuter på nästa. Tänk så dumt ändå. Att det är så svårt att få perspektiv på saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0