Caroline

Som alla andra bördiga från Norrbotten, och förmodligen många andra svenskar, tycker jag förstås att det är otroligt skönt att polisen verkar komma någonstans i sin utredning av Caroline Stenvalls försvinnande. Piteå-Tidningen, och många med dem antar jag men de har jag ännu inte hunnit läsa, skriver idag att en 50-årig man är gripen för mord på Caroline.

Så långt är jag med. Men sedan går de vidare till att ingående beskriva honom. Att han är gift, att han har tre barn, att han jobbar i gruvan, vad han kör för bil, var han har släkt, att han renoverat sitt hus, att han inte deltagit i älgjakten... Vad man mäste förstå är att detta är små samhällen där alla verkligen känner alla. Skulle tro att det knappt finns någon i Gällivare kommun som denna morgon inte vet vem den gripna mannen är.

Denna man, som är anhållen enligt den lägre graden av misstanke. Jag kan inte för mitt liv se hur Piteå-Tidningen kan rättfärdiga att de hänger ut honom redan nu.

Om han är skyldig kommer han få sitt straff ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0