Dagens i-landsval

Idag gick min och Maddes plan om att åka till Vietnam i november i kras. Istället får vi åka i december och vara borta till januari. Om vi vill.

Och jag är alltså inte säker på om jag vill. Inte just den här julen. Vilken annan jul som helst och jag hade hoppat på det utan tvekan, jag har varit ifrån familjen under jular förr och det är visserligen tråkigt men det går ju. Men inte den här julen. Pappa har jobbat på stugan i åratal och haft som slutmål julen 2008, då vi alla ska fira jul i ett idylliskt Äihämää med meterdjup snö, mitt ute i skogen under de tindrande vinterstjärnorna. Min magkänsla säger ja.

Men sen kommer det rimliga resonemanget in i bilden. Jular kommer åter, att praktisera i Vietnam är ett once in a lifetime. Klart att jag ska åka till Vietnam, för jag vet ju att jag kommer att ångra mig när Madde berättar om de söta små vietpuffarna hon har tagit hand om på sjukhuset.

Så svårt när jag vet vad jag vill, men det inte är vad jag borde.

Åh åh åh! Ständigt dessa val.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0