Perry och Kjell

Perry och Kjell från Svensk Rörinfodring härjar runt i vårt hus. Det ryktas om stambyte. Jag och Tommy känner dock redan Perry och Kjell sedan vattenskadan förra hösten.

Perry och Kjell är som Humle och Dumle. På göteborgska. Bred göteborgska. Det kanske gör dem till Albert och Herbert, jag vet inte, har aldrig sett de Göteborgsprofilerna. Hur som helst känns det som att ingenting någonsin går rätt för Perry och Kjell, och vid vår förra bekantskap dök de upp som gubben i lådan ungefär vilken tid som helst på dygnet, men oftast alldeles för tidigt på morgonen, för att knacka i våra rör. Eller bara allmänt hålla låda, gärna om den andres tillkortakommanden och gärna i den andres ansikte. För är det något de gillar, förutom att ta fikapaus mitt i rörknackandet, så är det att bråka med varandra. På motorvägsbred göteborgska som sagt. Perry och Kjell är helt enkelt en ambulerande cirkus i en vit Svensk Rörinfodring- van.

Därför kunde jag inte annat än le när det börjades leva om i vårt trapphus strax efter sju imorse. Enligt vad jag uppfattade från mitt frukostbord så började Humle på plan 1. Han tejpade golvet i trapphuset, bar upp alla maskiner och rör och whatnots som de bär med sig, och allt detta under ett fasligt väsnande. Då dyker den andra Dumlen upp och börjar genast skälla. Det var "vi ska la inte börja här!" "jag sa ju våning två enna" "är du helt go eller" för hela slanten innan cirkusen flyttade en trappa upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0