Oh, bananas!

Asså, nu ska inte detta inlägg tolkas som att jag är en såndäringa äcklig ohygienisk människa som samlar gamla matrester i vasken i flera dagar innan jag orkar göra mig den 30 sekunders ansträngningen att förflytta det till soppåsen.

Men.

Jag har på senaste tiden haft allvarliga funderingar. Deep shit you know. Inget waller om var jag ska bo i höst eller vem jag ska gifta mig med eller hur i helsicke jag ska bära mig åt för att landa ett jobb. Nej, jag har funderat kring bananflugornas väl och ve. Var kommer de ifrån till exempel? Plötsligt dyker de bara upp om man lämnat matresterna en timme för länge i vasken (har jag hört). Men hur kommer de sig dit? Ligger de ute och glidflyger på min innergård och sedan vips! när jag öppnar fönstret så flyger de in? Hur känner de lukten av matresterna? Har bananflugor näsor? Och var tar de vägen så fort "de ohygieniska människorna" rensar upp i vasken? Flyger de ut igen? Varför hänger de inte ut några dagar i mitt kök och väntar på att resterna ska ansamlas i vasken igen (oops nu försa jag mig visst)? Hänger de ut i mitt kök utan att jag ser dem? Vad skulle hända med bananflugorna om alla var duktiga hygieniska människor som tömde sin vask och sina sopor innan det började lukta lite surt? Vad gör bananflugorna om dagarna när de inte scoutar illaluktande sopor?

Nej, om man skulle packa inför pitääääää?

Kommentarer
Postat av: Krajks

EXAKT det där har jag också funderat på ack så många gånger...

2009-08-21 @ 23:40:31
URL: http://krajks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0