Frejdiga pitebor

Nu far eventuella inlandsboende lasare ursakta att jag klumpar ihop alla som bor inom Pitea-Tidningens spridningsomrade till pitebor, men jag finner detta otroligt fascinerande:

For nagon manad sedan utfordes ett bankran i Alvsbyn. Ranarna ringades snabbt in da en uppmarsksam Koler-bo stotte pa nagra man ute i skogen som sade sig vara fagelskadare fran Goteborg. Koler-bon fattade dock snabbt misstankar mot dem da de var ute i skogen i s.k "dansskor". For oss vanliga dodliga gar de kanske under namnet lagskor. Koler-bon skickade polisen efter dem och nar polisen dok upp dar i odemarken hade dagens hjalte, Koler-bon, lokaliserat bovarna till ett garage i byn, dit de hade tagit till flykten. Inte nog med detta. Nar bovarna val ar infangade lyckas nat rackel till polishundforare ga genom isen pa tjarn i byn. Vem ar dar och raddar honom om inte allas var hjalte, Koler-bon, med sin 70 meters elkabel som han lyckas fa ut till den nodstallde polisen. Av alla historier jag nagonsin hort kan detta vara min absoluta favorit. Koler-bon for Arets Pitebo sager jag bara!

Som att detta inte vore nog. Idag publicerar Pitea-Tidningen exklusiva bilder fran ranet, taget av en 80-arig tant som bor granne med banken. Hon horde glasskross, sag en man klảttra in genom ett fonster till banken, gick och hamtade sin kamera och stod pa pass nar ranarna kom ut igen. Knappte av en serie bilder. Snacka om krutgumma.

Som sagt. Frejdiga pitebor.

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej! Läste i AB oxå om denna tant. Hon hade planer på att stoppa en käpp eller en sten i avgasröret på rånarnas bil för att hindra dom att åka iväg!! Krutgumma- JA!

2009-12-06 @ 22:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0