Tisdagstankar

Och fastän man känner sig som en halv människa
Och fastän det känns som att världen har gått under

Så rullar livet på ändå
Jag stiger upp på morgonen
Jag går till praktiken när jag ska
Jag behandlar mina patienter så gott jag kan
Jag går på lägenhetsvisningar
Jag lagar mat

Är det inte konstigt hur man tror att livet ska stanna upp så man kan lägga sig ner och dö ett tag
Men det bara rullar på

Jag får inte oroliga telefonsamtal om hur jag mår var femtonde minut längre
Någon slags vardag infann sig igen

Men lite orolig är jag för hur det ska gå när jag flyttar till mitt alldeles egna ställe
Och det aldrig är någon som väntar på att jag ska komma hem längre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0