Hata! Hata! Hata Göteborg!

Vad annat kan man tycka när staden möter en med samma grådaskiga fasad som vanligt.
Människorna är i och för sig rätt trevliga, men inte är de som norrlänningar.
Inte är det som Pite.
Inte är det lika lockande att ta morgonpromenad i gråmulen blåst.

De säger att det är så mörkt i Norrbotten på vintern.
Jag säger att här blir det aldrig ljust.
Bara en gråmulen sörja.

Vem skulle inte ta gnistrande minusgrader över det vilken dag som helst?
Om än solen är uppe någon timme kortare...

Jag är hemma efter lång frånvaro.
Men jag längtar bort.
Till Pite.
Och vad värre är:
Till Há Nôi.

Kommentarer
Postat av: Lina

Men för helvette Malin! Nu får du börja producera. Jag har bara fem sidor å surfa, och en helvettes massa tid. Börjar kunna det här inlägget utantill nu. Tänk ut nå å skriv! =)

2009-01-14 @ 18:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0