Nya T1:or

När jag kom till skolan idag nöttes jag av ett enormt bolmande, ja det var säkert 6-7 stycken som stod och rökte utanför ingången. Vad är detta, tänkte jag, har Marlboro startat en jättekampanj för att få sjukvårdspersonal att inse hur coolt det är att stå ute i duggrenet och röka? Sedan såg jag en mängd studenter stå utanför föreläsningssalarna, inte i klungor som det brukar vara, utan ganska mycket varförsig. På sin höjd stod två stycken och samtalade tyst med varandra.

Aha, tänkte jag, måndagen den 19e januari. Ny termin. Nya termin ettor. Nya studenter som ännu inte har blivit bannade på föreläsningarna (och rasterna) för att de, som blivande sjukvårdspersonal, röker.

Tyckte mig minnas att det var betydligt fler som gick ut och rökte på rasterna i början av vår utbildning, jämfört med nu.

Och blev självklart avundsjuk på dem. Så mycket spännande de har framför sig. De behöver inte bliva stura på länge än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0