Uschjamig

Ikväll är jag fruktansvärt onöjd med mitt yrkesval. När jag inte riktigt vet vad jag ska göra och när jag inte känner att jag har koll, då är det ruskigt obehagligt att ha så mycket ansvar.

För att förhindra en virrig tant att vandra iväg från avdelningen fick vi spruta henne med Stesolid medans hon skrek att hon skulle ringa polisen. Och för vad? För att hon ska bli utskriven av avdelningsläkarna efter ronden imorgon? För att hon inte skulle ha virrat iväg på stan ikväll?

Hujedamig, vad jag önskade att jag hade varit undersköterska så att jag också hade kunnat smita iväg och gömma mig som de gjorde. Eller haft vilket annat yrke som helst som inte inneburit samma ansvar.

Och vad glad jag är för mina fina arbetskamrater som hjälper mig, som svarar på alla mina miljoner frågor, som klappar mig på axeln när jag hänger med huvudet, som sätter mig ner och trycker i mig pizza när jag är för stressad för att äta.

Jag går väl dit imorrn igen då.

Kommentarer
Postat av: Lina

Kolleger äger! Vad vore man utan dem? =)

2009-07-06 @ 15:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0