Handledning

Jag saknade min handledningsgrupp när jag gick nedför backen i eftermiddags. Jag hade behövt deras råd om hur jag ska våga ta större plats bland alla buffliga läkare på ronden och hur jag, som 26-årig nyexaminerad sjuksköterska, ska kunna stötta min 60 år äldre patient som är rädd för att dö.

Men jag tittade upp mot skolan när jag passerade och då kunde jag se oss sitta där i 7242. Jag kunde höra deras råd, för jag känner dem så väl nu. Jag vet ungefär vem som skulle säga vad. Vem som skulle säga att man inte kan kunna allt direkt och vem som skulle tycka att det väl inte alls är svårt att ta sin plats bland läkarna. Vem som skulle rekommendera att jag förbereder mig inför ronden och vem som skulle säga att det handlar om att våga lyssna.

Vi har stöttat, gråtit och skrattat ihop i tre terminer och jag hoppas att de ska leva kvar inom mig länge till. Med deras guidning finner jag svaren inom mig själv.

Kommentarer
Postat av: Arvid

Hello my little friend. Lunch would be great some day. But no time to do that during day maybe better dinner after work some day? So called "after work". Yes? Now I will have one week of holiday. I look forward! Very much! Many hugs.

2009-06-06 @ 22:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0