God natt världen.

Min lilla etta har förärats med tre fönster av den smalare modellen som sitter på rad brevid mitt mat/data/pluggbord. De blickar ut över innergården, precis som många av mina grannars fönster. Därför drar de allra flesta av mina grannar ned sina persienner framåt eftermiddagen. Jag är motsträvig. Vill inte. Jag känner mig instängd om persiennerna är neddragna. Och så hemska saker visar jag ändå inte upp för mina grannar. Det är jag och grabben i graven brevid, eller snarare flickan i lägenheten brevid, som trotsar persiennneddragningen. Alla andra stänger in sig. Jag känner någon slags gemenskap med flickan i lägenheten brevid, som lämpligt nog ligger lite i vinkel med min lägenhet så att jag kan titta in till henne när jag känner mig ensam eller nyfiken.

Nu drar jag ned periennerna, för nu är det allt dags att sova. Men flickan i lägenheten brevid är fortfarande vaken. God natt kära du.

Kommentarer
Postat av: Lina

Vet inte om vi har diskuterat det redan... men... När jag bodde i Skövde drog hela kvarterer ner persinennerna på kvällen, även i kök och vardagsrum. Utan att va fördomsfull, men är d nå muslimskt? Är det kotym i Götaland? Eller var de så trångbodda att de sov i köket?

2009-03-07 @ 17:57:41
Postat av: Malla

Mmm... Fast här i innerstan bor det nog inte så många muslimer... Tror det är vanliga svennar som drar ner persiennerna.

2009-03-07 @ 19:12:32
URL: http://diarrheas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0