Någonting fått



På denna bild finns egentligen tre saker jag fått: bordet och lampskärmen från mamma och pappa och viet-kvinnan från syster Nga.

Men lampskärmen. Lampskärmen spottade jag i stugan häromsistone och fick sedan ta med mig hem till Götlaborg. Min farmor har gjort den back in the days. När jag i söndags satt och sydde fast fransarna som min farmor en gång i tiden har limmat dit men som nu hade börjat lossa kände jag plötsligt en skön tillhörighet med henne, farmor. Min farmor dog när jag var liten så jag lärde aldrig känna henne på riktigt. Men när jag satt där och lagade hennes gamla lampskärm kände jag på mig att vi hade tyckt om varandra, farmor och jag, om vi bara hade fått lärt känna varandra. Hon var hårfrisörska och jag har förstått att han alltid var mån om att ha fina kläder på sig och att se bra ut. Jag vill tro att det är från henne jag fått min känsla och mitt intresse för design, form och färg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0