Vietnam 77: Nedräkning

Imorgon är det tre veckor tills jag påbörjar min resa hemåt. Om jag vågar hoppas att han kommer att få visum (verifieringen av dokument på utlandsministeriet pågår i detta nu, på torsdag kan ansökan förhoppnings, förhoppningsvis lämnas in till ambassaden och sedan återstår 15 dagars väntan) och kommer några veckor efter mig så känns det helt okej. Jag är redo. Längtar mer och mer efter svensk mat och svenska vänner och familj. Känner mig rätt mätt på Hanoi och Vietnam efter fem månader här. Och det gör att jag får ont i magen. För på ett eller annat sätt kommer det ju bli så att någon av oss i framtiden kommer att få tillbringa betydligt mer än sex månader i den andres land.

Och sedan tänker jag att mäh, det blir ju inte svårt för honom att bo i min kultur. Vi har ju inte sådär konstig kultur som de har. Vi gör ju bara normala grejer, och äter surströmming ibland. Vi har ju som inte ens någon kultur i Sverige egentligen, vi är ju bara... normala. Det är ju vi som är grundläget - som det ska vara. Och jag ler åt min egen dumhet samtidigt som jag tänker det. Hur lätt det är att falla dit, att tänka att det är vi som är det normala och alla andra som är konstiga - alla andra som har kultur.

Kommentarer
Postat av: Madde

Heja, heja! Jag kommer nog till Götet första helgen i juni. Bäst för dig att du är där då.. Kram

2010-04-20 @ 22:44:32
Postat av: Malla

Aja Mads, det kan faktiskt visa sig vara så illa att jag ska hämta upp min lilla vietnames i Stockholm den helgen... Men det vågar vi ju inte riktigt hoppas på ännu... Men 14-17e maj är jag i Stockholmstrakten, kanske vi kan få ihop nåt då? Kramen!

2010-04-21 @ 03:26:00
Postat av: Madde

Ah, störigt, men hoppas det går i lås! Jag ska såklart till skåne i maj, men tror jag är hemma den 15:e och 16:e, på kvällen... jaja, vi hörs mer om det.. kram

2010-04-21 @ 09:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0