Vietnam 78: Ett steg framåt, två steg tillbaka

Jag skulle vilja påstå att jag är hyfsat bra på matte. När jag bara kom över min dumma ödmjukhet flyttade jag faktiskt upp från B till A-gruppen på högstadiet. Men det här med att räkna dagar i månader, det är jag så himla kass på alltså. Säg om man ska räkna hur många dagar är det mellan 3e maj och 7e juni till exempel Jag förstår inte det här med att man ska räkna med dagen man är på och det blir alltid fel. Alltså brukar jag alltid få räkna på fingrarna för att det ska bli rätt.

Hans reseplan får inte överstiga 90 dagar. Jag hade kollat noga och väl på MrJet vilka datum som skulle vara aktuella innan jag klev in i den ryskaste byggnaden jag kunde hitta här i stada och gjorde en reseplan med Boris. Alla andra i hela huset, inklusive moppevakten, kunde bara prata ryska och vietnamesiska. Det var ett kusligt hus, jag tänker att det finns några hundar begravna där och många lik i garderoberna. Men vad vet jag, jag kanske bara har sett för mycket Beck. Boris kunde i alla fall så pass mycket halvengelska att vi kunde göra en bokning 4e juni till 2 september. Perfekt, 26 dagar i juni, 31 dagar i juli, 31 dagar i augusti och 2 dagar i september. Exakt 90 dagar. Jag funderade om jag skulle behöva räkna efter på fingrarna försäkerhetsskull, men sen tänkte jag att jag är ju faktiskt 27 år gammal nu och dessutom är det ju så jobbigt att räkna till 90. Nog ska ju det här stämma.

FAIL, kom jag på när jag skulle sova igår. Om han kommer 4e juni, då blir det ju 27 dagar i juni, inte sant Malin?? Ooh, jag ser inte framemot att behöva uppsöka Boris en gång till. Och jag blir frustrerad. Ska vi någonsin komma i mål?

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag är iofs dålig på matte så d kanske inte är nån tröst men ja tycker det är assvårt å räkna dagar. Man ska alltid ta fingrarna om d inte är hela månader man ränknar. =)

2010-04-21 @ 19:23:48
Postat av: Malin

Äh! Du var väl också i A-gruppen, inte sant?? Men joo, lesson learned, alltid räkna på fingrarna från och med nu.

2010-04-22 @ 10:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0