Inte Underbara Barbara men nästan

Ibland är det slitigt att vara sjuksköterska. När man är trött, sliten och inte orkar ge så mycket av sig själv som patienterna behöver. När man inte går de där extra tjugo stegen för att visa extra omtanke eller klarar av att vara god och snäll mot en krävande patient i en svår situation. Då tycker jag att det är som jobbigast att vara sjuksköterska. När jag inte orkar ge så mycket av mig själv som jag vet att mina patienter skulle må bra av. När glädjen inte riktigt finns där och det är svårt att bemöta patienternas behov på rätt sätt, för att man bara inte orkar.

Som lättast är det att vara sjuksköterska när man väcker en patient på morgonen och det första hon säger är: "är det du, Malin? Är det underbara Malin som kommer och väcker mig?" När man får tillbaka lika mycket som man ger, och mer därtill. Då är det så lätt och så givande att vara sjuksköterska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0