En vietnames i Sverige

Jag tittar på min vän Ngas foton från våren i Göteborg. På ett foto har hon baseballkeps på sig och jag får inte ihop det. Nga, som alltid brukar ha så feminina, sirliga kläder på, nu plötsligt med baseballkeps. Det går inte ihop med hennes kjolar, blusar och kappor. Vad är detta för konstig svensk influens hon fått i sin stil tänker jag. Tills jag inser att det varit vår i Sverige. Solen har börjat titta fram och Nga kan inte gå omkring med ett paraply för att skydda mot solstrålarna. Då skulle alla svenskar titta konstigt på henne. Likaså om hon skulle dra på sig ansiktsmasken och solhatten så att bara hennes ögon syntes. Alltså blir det baseballkeps. Roliga de är, vietnameserna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0