Acklimatisering

Jag försöker acklimatisera mig till mitt eget land och min egen kultur.

När jag sitter och brunchar på Egg&Milk så är det inte det faktum att jag betalar en summa som motsvarar en veckas mat för mig i Hanoi för en enda måltid som känns mest underligt. Nej det är att lyssna till tjejerna i bordet bredvid som har en helt vanlig konversation om sig själva och sina bekanta. De pratar om vad de och deras vänner har sökt in till för utbildningar till hösten och jämför olika studieorters fördelar med varandra. En helt vanlig svensk konversation. Jag reagerar på hur öppen världen är för oss, för dem. Hur många valmöjligheter vi, de har. Som vi tar helt förgivna men som inte finns med i de flesta vietnamesers världsbild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0